جاسوس موساد با ويزاي آمريكايي وارد فرودگاه قاهره شد
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان me and you و آدرس meandyou.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 129
بازدید کل : 9567
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1




Get a Glitter Calendar Click Here

<-PollName->

<-PollItems->

me and you
سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 19:36 ::  نويسنده : kimia       

 

جاسوس موساد با ويزاي آمريكايي وارد فرودگاه قاهره شد
جزئيات جديدي از فعاليت جاسوس موساد در مصر فاش شد

خبرگزاري فارس: يك روزنامه مصري از جزئيات جديدي از نحوه فعاليت جاسوس رژيم صهيونيستي در مصر در دوره انقلاب جوانان اين كشور خبر داد.


 

به گزارش فارس، روزنامه مصري "الاهرام " اطلاعات و جزئيات جديدي درباره جاسوس اسرائيلي كه دو روز پيش در مصر شناسايي و دستگير شده است، منتشر كرد.

اين عامل موساد متهم است كه به‎دنبال سوء‌استفاده از حوادث 25 ژانويه براي ايجاد آشوب و فتنه ميان ملت و نيروهاي مسلح مصر بوده است.

اين جاسوس موساد كه "ايلين گورين " نام دارد، بنا به تصميم دادستاني كل امنيت ملي در قاهره بازداشت شده است، تحقيقات به عمل آمده از اين فرد نشان مي‌دهد كه در زمان بازداشت اين جاسوس كه در هتلي مشهور در مركز شهر قاهره روي داده است، يك كامپيوتر و سه تلفن همراه از وي كشف شده كه اطلاعات مهم و خطرناكي از جمله شامل اسرار محرمانه كشور را در خود جاي داده بود.

بر اساس اين گزارش، وي در همان دوره‌اي كه ميان تظاهرات‌كنندگان در ميدان "التحرير " قاهره حاضر مي‌شد و تظاهرات‌كنندگان را به حمله به سوي افسران نيروهاي مسلح در داخل "الازهر " تحريك مي‌كرد، به يك معبد يهودي در خيابان "عدلي " براي ديدار با شخصيت‌هاي غيرمصري نيز مي‌رفت، وي بارها نيز در مقر يهودي‌ها در اسكندريه ديده شده است و منابع آگاه اعلام مي‌كنند كه اين جاسوس اسرائيلي قصد داشته كه از طريق مرزهاي مصر وارد ليبي شود و در آنجا نيز مامور ايجاد شكاف ميان انقلابي‌ها در مناطق شرقي ليبي بود.

اين منابع افزودند: اين جاسوس يك بار نيز به عنوان يك گردشگر رومانيايي به شهر الاقصر رفته است، وي هربار با گروهي از مصري‌ها در خارج از ميدان "التحرير " ديدار مي‌كرد و همه گمان مي‌كردند كه او داراي مليت اروپايي است. گورين قصد داشت در نهايت از طريق "طابا " از مصر خارج و به سرزمين‌هاي اشغالي بازگردد. وي دوباره از مصر خارج شده و هربار نيز از طريق فرودگاه قاهره وارد خاك مصر شده است.

بنا بر اين گزارش، وي براي نخستين بار پس از سقوط دولت مبارك وارد قاهره شد.

بر اساس اطلاعاتي كه ديروز به‏دست مقامات مصري رسيده است، اين جاسوس 11فوريه از فرانكفورت وارد مصر و 15 فوريه از اين كشور خارج شده است و بار ديگر در 10 مي گذشته با ويزاي آمريكايي وارد فرودگاه قاهره شده است و در يكي از هتل‌هاي اين شهر اسكان يافته است. وي بلافاصله پس از ورود به مصر ميان تظاهرات‌كنندگان در ميدان التحرير حاضر شد و روابط دوستانه‌اي با تعدادي از جوانان مصري و عرب برقرار كرد. وي كه عربي را به خوبي صحبت مي‌كرد، توانست به‎راحتي هويت واقعي خود را مخفي نگه دارد و اطلاعات مورد نيازش از انقلابيون را براي موساد جمع‌آوري كند.

بنا بر اين گزارش، اين جاسوس از يهوديان آمريكايي مهاجر به اسرائيل است كه به ارتش اسرائيل پيوسته بود و با داشتن دو ويزاي اسرائيلي و آمريكايي در تيپ نخبه چتربازها فعاليت مي‌كرد. وي در مصر فعاليت دستگاه اطلاعات عمومي مصر را رصد مي‌كرد و تمام فعاليت‌هاي آن را تحت نظر داشت وي حتي عكسهايي از اماكن مختلف مثل دانشگاه الازهر نيز گرفته است.

اين در حالي است كه پدر اين جاسوس صهيونيست مدعي شده كه فرزندش تنها براي تحصيل و پژوهش در مصر به سر مي‌برد. وي تاكيد كرد:‌ فرزند من يك دوره در اسرائيل بود و به زبان عربي به راحتي سخن مي‌گويد.

اين در حالي است كه پيشتر منابع رسمي در تل‎آويو مدعي شده بودند كه اين جاسوس صهيونيست شهروند اسرائيلي نيست اما بعد اعلام كردند كه وي يك توريست اسرائيلي است.

خبرگزاري رسمي مصر نيز اعلام كرد كه اين جاسوس صهيونيست به عنوان خبرنگار بيگانه براي پوشش دادن اخبار انقلاب مصر به اين كشور آمده است و تصاوير وي در ميدان التحرير به عنوان يكي از مردم انقلابي اين كشور موجود است.

يك منبع ديپلماتيك مصر اعلام كرد: اگر قاهره ادله و شواهد كافي درخصوص جاسوسي اين فرد نداشت، هرگز خبر دستگيري وي را به عنوان يك جاسوس اعلام نمي‌كرد.

وي در ادامه افزود:‌ دستگيري اين جاسوس اسرائيلي اين پيام را به تل‎آويو مي‌رساند كه مسئولان مصري در قبال سياست‌هاي بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در خصوص روند صلح و همچنين ناتواني نيروهاي امنيتي مصر براي تامين امنيت صحراي سينا بسيار ناراحت هستند.

اين در حالي است كه سفارت آمريكا در قاهره با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه يكي از كارمندانش با اين جاسوس اسرائيلي ديدار كرده است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: كارمند سفارت آمريكا كه با اين فرد كه تابعيت آمريكايي دارد ديدار كرده، از شرايط جسمي خوب وي خبر داده است.

از سوي ديگر روزنامه عبري يديعوت آحارونوت در گزارشي اعلام كرد كه جاسوس اسرائيلي آمريكايي الاصل بوده و چند سال قبل با هدف خدمت در ارتش اسرائيل به اراضي اشغالي مهاجرت كرده است.

انتهاي پيام/++*



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







   
 
   
Create your flash banner free online Flash banner maker onlineGenerate your flash banner free online Generate your flash banner free online